Narrow your search
Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Klaar voor de 21e eeuw : vaardigheden voor een veranderende wereld
Authors: ---
ISBN: 9789461181374 Year: 2012 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De samenleving verandert snel. Om alle veranderingen die plaatsvinden in de 21e eeuw te kunnen hanteren, hebben leerlingen méér nodig dan kennis die we ze nu kunnen leren. Voor een groot deel zullen ze later kennis nodig hebben die nu nog niet beschikbaar is. Om dat aan te kunnen, hebben leerlingen nieuwe vaardigheden nodig. Het onderwijs moet hen uitrusten met die vaardigheden, zodat ze klaar zijn voor de veranderende wereld. Dit boek helpt scholen daarbij.


Book
Klaar voor de 21e eeuw. : Vaardigheden voor een veranderende wereld.
Authors: --- ---
ISBN: 9789461181749 Year: 2015 Publisher: Rotterdam Bazalt Educatieve Uitgaven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Klaar voor de 21e eeuw geeft zicht op wat leerlingen later in hun volwassen leven nodig hebben: een combinatie van cognitieve vaardigheden (wat heeft een lerende nodig bij het verwerven van kennis) en conatieve vaardigheden (wat heeft een lerende nodig in de persoonlijke omgang met anderen en met zichzelf). Beide vaardigheden zijn onontbeerlijk in het leerlandschap van de 21e eeuw.

Keywords


Book
Coaching & reflectie in de klas : excellent worden en blijven
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789461181985 9461181981 Year: 2014 Publisher: Rotterdam : Bazalt,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Reflectie is essentieel om een steeds betere leraar te worden. Leraren kunnen hun onderwijsvaardigheden verbeteren als ze kritisch kijken naar hun manier van werken, als ze zichzelf haalbare doelen stellen en als ze focussen op oefening en feedback om deze doelen te halen. Dat vergt veel van een leraar. Bij een complexe taak als lesgeven is het bijzonder moeilijk om zonder enige hulp het hoogste niveau te bereiken en vast te houden. Coaching is een zeer effectieve manier om leraren daarbij te helpen. Dit boek leert coaches gerichte feedback te geven en de precieze stappen te bepalen die leraren kunnen zetten om hun expertise in het lesgeven te vergroten. Het boek gaat uit van Robert Marzano's model voor goed onderwijs. De Amerikaanse onderwijswetenschapper Marzano staat bekend om zijn publicaties waarin hij diepgaande onderwijsresearch vertaalt naar praktische toepassingen voor leraren en leidinggevenden in het onderwijs. In zijn boek De Reflectieve Leraar onderstreept hij het belang van reflectie voor iedere leraar die het lesgeven naar een hoger niveau wil tillen. In deze uitgave, Coaching & Reflectie in de klas, laat Marzano zien hoe coaches dat proces gericht kunnen ondersteunen. Voor iedereen die wil stimuleren dat leraren hun effectiviteit vergroten, biedt dit boek steun en inspiratie.


Book
The highly engaged classroom
Authors: --- ---
ISBN: 9780982259245 0982259247 9780982259252 0982259255 Year: 2011 Publisher: Bloomington : Marzano Research Laboratory,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Offers suggestions and strategies for generating high levels of student attention and engagement in the classroom environment. If students are not engaged, there is little, if any, chance that they will learn what is being addressed in class. A basic premise of The Highly Engaged Classroom is that student engagement happens as a result of a teacher s careful planning and execution of specific strategies. In other words, student engagement is not serendipitous. This book was designed as a self-study text that provides an in-depth understanding of how to generate high levels of attention and engagement. Engagement is obviously a central aspect of effective teaching. Using the suggestions presented in this book, every teacher can create a classroom environment in which engagement is the norm instead of the exception. Part of the Classroom Strategies That Work library, this clear, highly practical guide follows the series format, first summarizing key research and then translating it into recommendations for classroom practice. In addition to the explanations and examples of engagement strategies, each chapter includes helpful exercises to reinforce the reader's understanding of the content. Because research and theory can provide only a general direction for classroom practice, The Highly Engaged Classroom (and each book in the series) goes one step further to translate that research into applications for the classroom. Specifically, it addresses four emblematic questions students ask themselves, the answers to which determine how involved students are in classroom activities: How do I feel?, Am I interested?, Is this important?, and Can I do this? For each of these four emblematic questions, specific classroom strategies are provided in chapters 2 through 5.


Book
Klaar voor de 21e eeuw : vaardigheden voor een veranderende wereld
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789461182173 9461182171 Year: 2016 Publisher: Rotterdam Bazalt Educatieve Uitgaven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De samenleving verandert snel. Om alle veranderingen in de 21e eeuw te kunnen hanteren, hebben leerlingen méér nodig dan kennis die we ze nu leren. De kennis die ze straks nodig hebben, is immers vaak nog niet beschikbaar.Robert Marzano en Tammy Heflebower stellen in hun bestseller Klaar voor de 21e eeuw dat we leerlingen dienen uit te rusten met vijf essentiële vaardigheden. Ze onderscheiden daarbij drie cognitieve vaardigheden (om informatie te verwerken) en twee conatieve vaardigheden (om goed te kunnen omgaan met anderen).In deze beknopte bewerking van Klaar voor de 21e eeuw, maakt u kennis met deze vijf 21e eeuwse vaardigheden en ontdekt u hoe u leerlingen kunt voorbereiden op de veelzijdige kenniseconomie van nu.

Listing 1 - 5 of 5
Sort by