Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
De samenleving verandert snel. Om alle veranderingen die plaatsvinden in de 21e eeuw te kunnen hanteren, hebben leerlingen méér nodig dan kennis die we ze nu kunnen leren. Voor een groot deel zullen ze later kennis nodig hebben die nu nog niet beschikbaar is. Om dat aan te kunnen, hebben leerlingen nieuwe vaardigheden nodig. Het onderwijs moet hen uitrusten met die vaardigheden, zodat ze klaar zijn voor de veranderende wereld. Dit boek helpt scholen daarbij.
onderwijsbeleid --- lerarenberoep --- cognitieve opvoeding --- School management --- onderwijsorganisatie --- cognitieve wetenschappen --- 454.22 --- Cognitieve opvoeding --- onderwijsstijlen --- onderwijskunde --- reflecteren --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Hoger onderwijs --- Lager onderwijs --- Onderwijsstijlen --- Professionele ontwikkeling --- Reflecteren (Terugblikken) --- Relatie leraar-leerling --- Sociale vaardigheden --- Onderzoek --- Cognitieve vaardigheden --- Conatieve vaardigheden --- Samenleving --- Cognitieve ontwikkeling --- Leerstrategieën --- Kennismaatschappij --- Vaardigheden --- Onderwijspraktijk --- Leerprestaties --- Lerarenbegeleiding --- 21e eeuw --- Onderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Leerstrategie --- Leerprestatie --- Onderwijsstrategie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Klaar voor de 21e eeuw geeft zicht op wat leerlingen later in hun volwassen leven nodig hebben: een combinatie van cognitieve vaardigheden (wat heeft een lerende nodig bij het verwerven van kennis) en conatieve vaardigheden (wat heeft een lerende nodig in de persoonlijke omgang met anderen en met zichzelf). Beide vaardigheden zijn onontbeerlijk in het leerlandschap van de 21e eeuw.
Choose an application
Reflectie is essentieel om een steeds betere leraar te worden. Leraren kunnen hun onderwijsvaardigheden verbeteren als ze kritisch kijken naar hun manier van werken, als ze zichzelf haalbare doelen stellen en als ze focussen op oefening en feedback om deze doelen te halen. Dat vergt veel van een leraar. Bij een complexe taak als lesgeven is het bijzonder moeilijk om zonder enige hulp het hoogste niveau te bereiken en vast te houden. Coaching is een zeer effectieve manier om leraren daarbij te helpen. Dit boek leert coaches gerichte feedback te geven en de precieze stappen te bepalen die leraren kunnen zetten om hun expertise in het lesgeven te vergroten. Het boek gaat uit van Robert Marzano's model voor goed onderwijs. De Amerikaanse onderwijswetenschapper Marzano staat bekend om zijn publicaties waarin hij diepgaande onderwijsresearch vertaalt naar praktische toepassingen voor leraren en leidinggevenden in het onderwijs. In zijn boek De Reflectieve Leraar onderstreept hij het belang van reflectie voor iedere leraar die het lesgeven naar een hoger niveau wil tillen. In deze uitgave, Coaching & Reflectie in de klas, laat Marzano zien hoe coaches dat proces gericht kunnen ondersteunen. Voor iedereen die wil stimuleren dat leraren hun effectiviteit vergroten, biedt dit boek steun en inspiratie.
Lerarenbegeleiding --- Coaching --- reflectie --- 450.7 --- Leraren --- Leergroepen --- Coachend lesgeven --- onderwijsvaardigheden $e trefwoord --- Lerarenbegeleiding. --- Coaching. --- PXL-Central Office 2018 --- PXL-Education 2018 --- onderwijskunde --- lerarenbegeleiding --- coachen --- lesgeven --- Strategie --- Lesgeven --- 371.3 --- 371.21
Choose an application
Offers suggestions and strategies for generating high levels of student attention and engagement in the classroom environment. If students are not engaged, there is little, if any, chance that they will learn what is being addressed in class. A basic premise of The Highly Engaged Classroom is that student engagement happens as a result of a teacher s careful planning and execution of specific strategies. In other words, student engagement is not serendipitous. This book was designed as a self-study text that provides an in-depth understanding of how to generate high levels of attention and engagement. Engagement is obviously a central aspect of effective teaching. Using the suggestions presented in this book, every teacher can create a classroom environment in which engagement is the norm instead of the exception. Part of the Classroom Strategies That Work library, this clear, highly practical guide follows the series format, first summarizing key research and then translating it into recommendations for classroom practice. In addition to the explanations and examples of engagement strategies, each chapter includes helpful exercises to reinforce the reader's understanding of the content. Because research and theory can provide only a general direction for classroom practice, The Highly Engaged Classroom (and each book in the series) goes one step further to translate that research into applications for the classroom. Specifically, it addresses four emblematic questions students ask themselves, the answers to which determine how involved students are in classroom activities: How do I feel?, Am I interested?, Is this important?, and Can I do this? For each of these four emblematic questions, specific classroom strategies are provided in chapters 2 through 5.
Classroom environment. --- Classroom environment. --- Classroom management. --- Classroom techniques. --- Education --- Education --- Effective teaching. --- Effective teaching. --- Motivation (Psychology). --- Motivation in education. --- Motivation in education. --- Teaching methods. --- Teaching. --- Study and teaching. --- Study and teaching.
Choose an application
De samenleving verandert snel. Om alle veranderingen in de 21e eeuw te kunnen hanteren, hebben leerlingen méér nodig dan kennis die we ze nu leren. De kennis die ze straks nodig hebben, is immers vaak nog niet beschikbaar.Robert Marzano en Tammy Heflebower stellen in hun bestseller Klaar voor de 21e eeuw dat we leerlingen dienen uit te rusten met vijf essentiële vaardigheden. Ze onderscheiden daarbij drie cognitieve vaardigheden (om informatie te verwerken) en twee conatieve vaardigheden (om goed te kunnen omgaan met anderen).In deze beknopte bewerking van Klaar voor de 21e eeuw, maakt u kennis met deze vijf 21e eeuwse vaardigheden en ontdekt u hoe u leerlingen kunt voorbereiden op de veelzijdige kenniseconomie van nu.
Vakoverschrijdende eindtermen --- 454.51 --- audiovisuele leermiddelen --- onderwijsbeleid --- mediawijsheid --- didactiek --- onderwijsstijlen --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- onderwijs en maatschappij --- onderwijsvernieuwing --- PXL-Central Office 2020
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|